انتخاب یک ایرانی به عنوان دانشمند بین المللی پراستناد توسط ISI

انتخاب یک ایرانی به عنوان دانشمند بین المللی پراستناد توسط ISI

منبع:خبرگزاری مهر
دکتر شهرام تنگستانی نژاد دانشیار شیمی دانشگاه اصفهان از سوی موسسه اطلاعات علمی ISI در ژانویه 2008 به عنوان دانشمند بین المللی پر استناد در رشته شیمی برگزیده شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ولی الله میرخانی مدیرگروه شیمی دانشگاه اصفهان گفت: موسسه اطلاعات علمی جهانی (ISI) در لیست ژانویه 2008، 20 نفر از محققان ایرانی را به عنوان دانشمندان برتر اعلام کرد که دکتر شهرام تنگستانی نژاد به عنوان اولین دانشمند پراستناد ایرانی در زمینه شیمی معدنی از سوی این موسسه انتخاب شد.
وی افزود: دکتر شهرام تنگستانی نژاد مدرک کارشناسی خود را در رشته شیمی محض و کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته شیمی معدنی از دانشگاه شیراز اخذ کرده و از سال 1372 به عضویت در هیئت علمی دانشگاه اصفهان درآمده است.
بر اساس این گزارش، بر اساس آخرین آمار منتشر شده موسسه اطلاعات علمی جهانی ISI ، دکتر تنگستانی نژاد از سال 1990 تا 2007 تعداد 114 مقاله ISI در زمینه های مختلف شیمی ازجمله شیمی معدنی، بیوشیمی معدنی و شیمی کاتالیزورها را به چاپ رسانده که یک هزار و 124بار توسط محققان و پژوهشگران رشته شیمی به مقالات وی استناد شده است.
موسسه اطلاعات علمی جهانی (ISI) سالیانه در چندین نوبت تعدادی از دانشمندان کشورهای جهان را که در رشته های مختلف علوم پایه، علوم پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر بیشترین مقالات علمی را منتشر کرده و بالاترین ارجاعات به مقالات آنها انجام شده است را به عنوان دانشمند پراستناد بین المللی معرفی می کند که در آخرین لیست ارائه شده از سوی این مؤسسه در ژانویه 2008 علاوه بر دکتر تنگستانی نژاد، دکتر ایرج محمدپور استاد شیمی آلی دانشگاه اصفهان نیز در این لیست قرار دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد